Początek strony
Wróć na początek strony Alt+0
Przejdź do wyszukiwarki Alt+1
Przejdź do treści głównej Alt+2
Przejdź do danych kontaktowych Alt+3
Przejdź do menu górnego Alt+4
Przejdź do menu lewego Alt+5
Przejdź do menu dolnego Alt+6
Przejdź do mapy serwisu Alt+8
Menu wysuwane
Herb podmiotu Biuletyn Informacji Publicznej Gmina Lądek
Menu góra
Strona startowa Gmina Lądek Ochrona środowiska Rolnictwo
Poleć stronę

Zapraszam do obejrzenia strony „Zgłaszanie szkód spowodowanych zjawiskiem suszy w 2023 roku - Rolnictwo, menu 157, artykuł 4320 - BIP - Gmina Lądek”

Zabezpieczenie przed robotami.
Przepisz co drugi znak, zaczynając od pierwszego.

P ) # @ % R F 3 - 0 A w s f d A P # @ :

Pola oznaczone są wymagane.

Treść główna

Rolnictwo

Zgłaszanie szkód spowodowanych zjawiskiem suszy w 2023 roku

Informujemy, że podstawą oszacowania szkód spowodowanych przez suszę będzie złożenie indywidualnie przez poszkodowanego producenta rolnego wniosku za pośrednictwem aplikacji suszowej dostępnej na stronie internetowej Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi:  https://aplikacje.gov.pl/app/susza/,  jeśli w systemie monitoringu suszy rolniczej prowadzonym przez IUNG Puławy poszczególne uprawy na terenie Gminy Lądek będą objęte zagrożeniem wystąpienia suszy.

Aby złożyć wniosek przez aplikację należy mieć założony profil zaufany oraz przygotowane dane, m.in.:

  1. numer identyfikacyjny, nadany w trybie przepisów o krajowym systemie ewidencji producentów, ewidencji gospodarstw rolnych oraz ewidencji wniosków o przyznanie płatności,
  2. skan polisy ubezpieczenia ‒ co najmniej 50% powierzchni upraw rolnych uprawianych w plonie głównym, z wyłączeniem wieloletnich użytków zielonych ‒ od ryzyka suszy, gradu, deszczu nawalnego, ujemnych skutków przezimowania, przymrozków wiosennych, powodzi lub huraganu w rozumieniu przepisów o ubezpieczeniu upraw rolnych i zwierząt gospodarczych jeżeli producent rolny chce korzystać z formy pomocy  w pełnych wysokościach,
  3. dokumentację fotograficzną szkód, spowodowanych wystąpieniem suszy, potwierdzającą ich zakres (dokumentacja jest opcjonalna, tj. dopuszcza się złożenie wniosku bez dokumentacji fotograficznej).

 

Szczegółowe informacje czy na danej gminie występuje zjawisko suszy i w jakim zakresie znajdziesz

tutaj:  https://susza.iung.pulawy.pl/wykazy/2023,3023022/

 

W przypadku uwag do wyników oszacowania strat przez aplikację, rolnik może zwrócić się o dodatkowe szacowanie szkód przez komisję gminną. Wówczas powinien złożyć wniosek do Komisji działającej na terenie Gminy tj. do Urzędu Gminy w Lądku w terminie do 15 września 2023 roku.

Szacunki przez komisję nie gwarantują wyższej wypłaty odszkodowania.

Do wypełnionego wniosku o szacowanie strat należy załączyć kopię wniosku o dopłaty bezpośrednie na rok 2023 i  umowę ubezpieczenia upraw (jeśli była zawarta).

Komisje z oszacowania szkód będą sporządzały raporty oszacowania szkód, a nie protokoły. Raport oszacowania szkód w danym gospodarstwie rolnym komisja składa za pomocą publicznej aplikacji w terminie 60 dni od dnia oszacowania szkód spowodowanych przez suszę, nie później niż do dnia 15 października wystąpienia suszy oraz przekazuje uwierzytelniony przez członków komisji wydruk tego raportu wojewodzie właściwemu ze względu na miejsce powstania szkód.

 

WAŻNE!

Wszyscy muszą złożyć wniosek przez aplikację „zgłoś suszę rolniczą” do 15 października, bez tego szacowanie komisji z Gminy nie będzie możliwe.

 

Wniosek,

Wniosek

Metryka

sporządzono
2023-07-25 przez Renata Tkaczyk
udostępniono
2023-07-25 15:08 przez Tkaczyk Renata
zmodyfikowano
2023-07-27 11:37 przez Tkaczyk Renata
zmiany w dokumencie
ilość odwiedzin
56
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.