Władze gminy
-
reprezentowanie Urzędu na zewnątrz,
-
prowadzenie bieżących spraw Gminy,
-
podejmowanie czynności w sprawach z zakresu prawa pracy i wyznaczanie innych osób do podejmowania tych czynności,
-
wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego wobec wszystkich pracowników Urzędu,
-
zapewnianie przestrzegania prawa przez wszystkie komórki organizacyjne Urzędu oraz jego pracowników, okresowe zwoływanie narad z udziałem kierowników poszczególnych jednostek organizacyjnych w celu uzgodnienia ich współdziałania i realizacji zadań, koordynowanie działalności komórek organizacyjnych Urzędu oraz organizowanie ich współpracy,
-
rozstrzyganie sporów pomiędzy poszczególnymi komórkami organizacyjnymi w szczególności dotyczącymi podziału zadań,
-
udzielanie odpowiezi na interpelacje i zapytania radnych, o ile Statut Gminy nie stanowi inaczej,
-
czuwanie nad tokiem i terminowością wykonywania zadań Urzędu,
-
przyjmowanie ustnych oświadczeń woli spadkobiercy,
-
upoważnianie swojego Zastępcy lub innych pracowników Urzędu do wydawania w jego imieniu decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej,
-
przyjmowanie oświadczeń o stanie majątkowym od Zastępcy Wójta, Sekretarza, Skarbnika i kierowników jednostek organizacyjnych gminy oraz pracowników samorządowych upoważnionych przez Wójta do wydawania w jego imieniu decyzji administracyjnych,
-
ogólny nadzór nad prawidłowym wykonywaniem przez pracowników Urzędu czynności kancelaryjnych,
-
wykonywanie innych zadań zastrzeżonych dla Wójta przez przepisy prawa i regulamin oraz uchwały rady.
1/ opracowywanie projektów zmian Regulaminu,
2/ opracowywanie projektów podziału referatu na stanowiska pracy,
3/ opracowywanie zakresów czynności na stanowiskach pracy,
4/ nadzór nad organizacją pracy w Urzędzie oraz prowadzenie spraw związanych z doskonaleniem kadr,
5/ przedkładanie Wójtowi propozycji dotyczących usprawnienia pracy Urzędu,
6/ nadzór nad przygotowywaniem projektów zarządzeń Wójta,
7/ koordynacja i nadzór nad pracami remontowymi w Urzędzie i zakupem środków trwałych,
8/ koordynacja i organizacja spraw związanych z wyborami i spisami,
9/ wykonywanie innych zadań na polecenie lub z upoważnienia Wójta.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
-
wykonywanie określonych przepisami prawa obowiązków w zakresie rachunkowości,
-
kierowanie pracą Referatu Realizacji Finansów i Budżetu,
-
nadzorowanie i kontrola realizacji budżetu gminy,
-
kontrasygnowanie czynności prawnych mogących spowodować powstawanie zobowiązań pieniężnych i udzielanie upoważnień innym osobom do dokonywania kontrasygnaty,
-
współdziałanie w opracowywaniu budżetu,
-
współdziałanie w sporządzaniu sprawozdawczości budżetowej,
-
wykonywanie innych zadań przewidzianych przepisami prawa oraz zadań wynikających z poleceń lub upoważnień Wójta.